CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

17 August 2010

Ramadhan Kareem daripada SoalHati

Assalamualaikum wbt. Salam ramadhan:)

Ramadhan 2,1431H

Apa khabar kawan2 semua? Macam mana puasa masuk hari kedua ni? Wah2..menghitung hari nampaknya hehe. Tak baik taw:P Tapi bagus juga menghitung hari ni, jadi kita lebih aware bila masuk fasa pertama ramadhan; rahmat, fasa kedua; keampunan dan fasa ketiga; dibebaskan dari api neraka. SoalHati? Alhamdulillah ok setakat ni. Cuma sehari sebelum puasa memang keadaan aku agak teruk. Petang lepas pulang kerja, menjamu selera bersama mak tercinta. Lepas tu rest sekejap, bersiap-siap nak pergi Kemaman. Plan mengejut. Nak beli baju raya. Kedai jahit yang kami selalu hantar kain tu dah tutup! Wawawa sedih banget. Jadi tak tahu nak hantar ke mana sebab susah nak dapatkan tukang jahit yang 'sedap' jahitannya. Akhirnya, sampai ke sudah aku tak tempah jubah. Terpaksa beli aje. Sampai je Kemaman, dekat2 nak masuk area rumah kak ipar, sebab nak ambil kak ipar dan Esya.....Bluweeeeeekkkkkk... Ya Allah..apalah yang telah berlaku dalam sistem perutku. huhuhu~ Pelik plak rasa. Tiba-tiba aja...

Akhirnya mood nak membeli hilang begitu saja...:( Loya sangat2...lepas muntah tu rasa nak muntah lagi:(( Kena pergi lain kalilah nampak gaya. Mak je yang sempat beli jubah sehelai...Lepas Isya', kami pergi klinik..Memang doktor kata tonsil akupun dah 'melampau' bengkaknya..Patutlah demam akupun berderet 2 minggu ni...Allah...

Ramadhan 3,1431H

Alhamdulillah, 10-11pagi dan 3-4petang aku berjaya juga buat home tuition. Alhamdulillah. Memang niat asalnya nak 'rehat' sekejap daripada mengajar tuition sempena Ramadhan ni. Yelah, nak buat malam2 pun, habis terawihpun dah lewat. Tapi tak sangka plak aku parents budak2 ni still request nak tuition during weekend. Setelah berfikir tak berapa panjang, aku setuju. Kesian juga. Budak2 nipun dah tak lama dah nak final exam. Niat aku nak menolong budak2 ni berjaya. InshaAllah. Moga belajar di bulan Ramadhan ni bertambah lagi keberkatan. Bertambah lagi mudahnya ilmu menusuk di qolbu:)) So untuk bulan Ramadhan ni jadual tuisyen @ An Najah adalah:
Jumaat 10-11pagi, 3-4 petang.
Sabtu 10-11pagi, 3-4petang.
Inipun aku ambil 4 orang students sahaja. Maafin cikgu ya anak2 murid yang lain huhu~ Erm...rasanya ni 1st time kot aku cerita hal home tuition aku ni:) Oklah, nak cerita sikit lagilah hehe(sementara ada mood ni). Aku start buat tuisyen di rumah ni lebih kurang masa bulan April yang lalu. Idea ni datang dengan azam yang kuat setelah mula mengajar tuisyen di rumah Aunty Lina dan rumah Acu Srikandi . Lepas anak2 murid yang belajar di rumah Aunty Lina nak stop tuisyen sebab dah ada extra class kat sekolah, akupun mula promote home tuition aku ni. Ala..promote biasa2 je, panjangkan qalam, buat mini poster dan tampal depan kedai mak.(Mujur tak buat banner taw..hehe kalau buat rasanya tak terjawab panggilan telefon nanti :P)

Aku buat kat rumah saja. Itupun menggunakan bilik aku. Dah jadi mini library dah bilik tu. Tapi oklah kalau nak tampung 3-4 orang student dalam 1 masa. Aku tak ambil ramai2 sangat. Setakat ni paling ramai dalam 1 masapun, 4orang. Aku bahagi-bahagikan group untuk student2 yang lain agar tidak bertembung. Malam2 weekdays memang full. Dari 8.00-10.00malam. Alhamdulillah. Penat? Boleh tahanlah..penat otak.hehe. Tapi kalau dah minat mengajar, everyday mengajarpun jadi suka:) Alhamdulillah, rezekipun ada melalui home tuition yang telah kuberikan nama KELAS TUISYEN AN NAJAH:)) Murid-murid setakat ni semua sekali ada 8orang. Alhamdulillah♥♥♥

p/s: tulis dah lama..baru sempat nak publish huhu~~

No comments:


.I ♥ Khat.





Grab A Button