CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

29 July 2010

Terguris

Assalamualaikum..

Kawan2 apa khabar? Aku? Masih belum pulih demam, batuk dan selsema.. Ubat sudah hampir habis. Ubat demam totally habis! Entahlah, macam pelik sikit kali ni. Aku dapat sejenis ubat batuk yang tak pernah dapatpun sebelum ni. Tapi dah doktor bagi, kita ambil jelah kan.. Bila balik rumah, belek2.. Dia ada tulis tidak sesuai untuk kanak-kanak berumur 2tahun ke bawah, sesuai untuk 2-6tahun. Aik? Kalau 25tahun macam mana? Tapi sebab tu doktor dah bagi, jadi makan aje. Biasanya lepas makan mesti rasa lega sikitkan? Tapi ni tak pun..Malahan makin teruk batuk aku. Entahlah, mungkin memang badan dah tak berapa nak imune huhuhu~ Tapi mungkinkah doktor tersalah ubat?? Wallahu'alam.. Sabtu ni kalau tak kurang sakit aku ni, abah suruh pergi klinik lain. Klinik yang aku pergi hari tu klinik yang paling dekat dengan rumah aku. Senang. Kebetulan masa tu memang tak larat sungguh nak pergi klinik jauh2... Tapi ujian sakitni, apalah sangat nak dibandingkan dengan ujian2 orang terdahulukan? Jadi bersabar sajalah. Namun kena ingat, Allah bagi ujian bukan untuk kita merelakannya semata2 tanpa ikhtiar. Kita mesti buat sesuatu untuk menghadapi dan mengatasinya disamping....DOA SEPENUH PENGHARAPAN KEBADA ALLAH!:)

Actually... ada something happen petang tadi. Tapi sangatlah tak elok untuk diceritakan di sini. Tapi aku tulis ni, sekadar meluahkanlah.. Aku rasa tak berdaya nak pendam seorang diri. Siang tadi memang dah 'hujan' seketika. Sekejap je. Entahlah, mungkin sebab dah selalu sangat berendam air mata lately, so dah 'kering' air mata dah.. Aku memang terguris sungguh dengan kata2 seseorang petang tadi. Aku tak pernah terfikir orang akan kata macam tu dan kata2 tu dikeluarkan oleh orang tu. Sungguh!Pedih sekali... Tapi selepas beberapa titis 'air hujan' tu, aku pujuk diri. Aku fikir buat apalah aku nak bazirkan air mata dengan perkara yang sia-sia...:(( Allah, tabahkan hati aku. Berikanlah hidayahMU pada orang yang mengguriskan perasaanku....

2 comments:

Nurul 'Izzah said...

hmm..siapakah yg telah mengguriskan hatimu itu? =/

SoalHati said...

sangat sulit untuk kukongsikan....(T-T) kata2nya masih terngiang2 hingga kini

.I ♥ Khat.




Grab A Button