CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

05 September 2009

Syoknya puasa dengan family

Sukanya berbuka hari ni. Meja makan penuh satu meja. Beza sungguh dengan semalam. Semalam berbuka seorang diri je kat meja yang ada 8 kerusi tu... Sedihkan? Sebenarnya mak ada je, tapi ada order customer, jadi mak minum air jelah beberapa teguk kat dapur mak tu. Aku yang dah siap buat air customer ni, duduklah mengadap mee lidi basah tu. Adik berbuka kat Kerteh dengan member2 sekolah. Abang & kak balik kampung sana. SUNYI

Hari ni, semua ada. Kecuali adik yang kat Ampang. Bilalah Akuz nak balik..teringin nak berbuka dengan seluruh ahli keluarga... Hari ni Wan aku buatkan bubur lambuk. Lama dah request kat Wan nak makan favourite food aku ni. Ramadhan ke 14 ni baru dapat rasa. Alhamdulillah:) 'Pindang tapey' pun aku dapat makan hari ni. Mak yang buat. Oh, manja plak rasa. hehehe... Aku tak tahulah kenapa, aku jenis tak lalu nak makan kalau aku yang masak. Kuih2 yang aku buat sepanjang Ramadhan ni, percaya tak kalau aku kata aku tak pernah makan? Huhu..sungguh, tak makan sangat. Ada sekali dua je rasa sebab takut tak sedap. Mak kata baguslah macam ni. Nanti dah kahwin, tak makan sangatlah. Boleh turun berat! Huhuhu begitukah? We'll see!

Oklah, nak kena beradu dah ni. Esok aku ada interview di salah sebuah sekolah. 10pagi. Doakan segalanya berjalan dengan baik ye:) Ni interview ke-3 lah setelah aku tamat pengajian ni. Dah tak rasa berdebar sangat dah. Cuma duk fikir apakah soalan yang bakal ditanya nanti... Ikutkan hati tak nak mengajar bulan puasa ni. Penat jugak sebab petang2 sampai berbuka tolong mak kat kedai. Tapi fikir punya fikir, peluang dah ada ni, baiklah kita grab the chance. Bukan selalukan? :)

Buat Abahanda yang dah a few days demam ni, moga cepat sembuh abahanda. Kangen sama abahanda!

No comments:


.I ♥ Khat.





Grab A Button