CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

10 September 2009

Decision!


Assalamualaikum wbt. Selamat Memanfaatkan Pengakhiran Ramadhan.

Hmm..hari ni berat kepala sikit. Masa tengahari kat sekolah tadi ada satu konflik. Bukan konflik dengan sesiapa, tapi lebih kepada konflik dalam diri sendiri. Mesti buat keputusan secepat mungkin! Dalam keadaan panas, sibuk, ramai insan2 disekeliling, riuh rendah.. Sukar untuk akal berfikir dengan baik, hati menilai dengan pandangan mata hati. Kebiasaannya aku list down baik & buruk antara pilihan2 yang ada. Bila mana ada pilihan yang lebih banyak kebaikan, itu yang aku akan pertimbangkan. Tapi....tak semua yang baik itu, baik juga untuk diri sendiri kan? Itu yang menggelisahkan aku.... Allahu Rabbi.... Ihdinassirotol mustaqiim.. Aku tak dapat nak tuliskan satu persatu, aku dikelilingi 'adik beradik' setugasku.. Akhirnya, segalanya aku congak di dalam kepala sahaja...lalu berdoa agar Allah bimbing keputusanku ini.

Akhirnya, dengan lafaz bismillahirrohmanirrahim, aku buat keputusan tersebut dalam jangka masa kurang 15minit, dan terus melakukan step2 berikutnya. Hati rasa hiba dengan keputusan tu, tapi dalam masa yang sama....hati juga dapat merasakan beberapa perkara yang baik juga akan berlaku & bakal dilalui. InshaAllah.

Maka, dengan langkah penuh tawakal yang diambil tadi, Khamis 10 Semptember 2009, merupakan hari terakhir aku menjalankan amanahku di sekolah swasta tersebut (T-T)

2 comments:

Nurdyana said...

kak in, what happaen?

SoalHati said...

jgn bimbang dear... :) kak in kne panggil ngajo skoloh kerajaan, still cg ganti.. tu yg confuse gk lah nk wat keputusan. sbb kat sek swasta tupun ganti jgk n baru stat 1 week. huhu~

tp byk sbb lah yg menyebabkn kak in kne stop ngajar sek swasta tu.. huhu sedih juga


.I ♥ Khat.





Grab A Button