CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

01 May 2009

Diri bermanfaat untuk manusia


Mak: kak In, hari ibu bila eh?
Aku: dok tau gok..
Mak: i nak beli something lah kat mak i..
Aku: hmm...

Begitu saja respon aku pada mak bila mak bertanyakan tentang Hari Ibu. Sahabat kata Hari Ibu diraikan minggu kedua setiap bulan Mei. Bilakah sebenarnya? Aku masih tak berapa sihat. Sepanjang cuti yang tak berapa panjang ni(seminggu saja di rumah) aku demam sehingga ke hari ini. Batuklah paling teruk. Aku terus berdoa moga disembuhkanNYA secepat mungkin sambil ikhtiyar berterusanku memakan ubat dari klinik Leina & Zeidi. Aku sekeluarga dah macam pelanggan..eh, pesakit tetap klinik ni. hehe. Mak memang tak cari klinik lain dah. Mungkin sebab layanan perkhidmatan yang diberikan serta harga ubat yang berpatutan.. Makin lama makin ramai yang datang klinik ni..Maknanya, makin lamalah kena tunggu giliran.. wuhuu..Haritu sejam tunggu...Sampai terlelap kat kerusi empuk tu...

Ohye, berbalik kepada kisah tadi, disebabkan badan tak berapa ok ni, aku agak moody dan take time betul nak buat sesuatu. Dah 5hari duk rumah, baru hari ni aku mampu kemas-kemas rumah, kemas bilik mak, bilik adik, bilik abang sikit-sikit(bilik ni tak boleh kemas banyak-banyak sebab abang dah ada wifenya hehe~). Esok inshaAllah nak setelkan bahagian depan rumah plak. Yakni halaman rumah.. Huhu.. Minta maaflah orang rumahku semua. Kepulanganklu kali ini benar-benar BEREHAT! Aku tidur awal, bangun awal, tapi tak buat kerja berat. Malam haripun aku tak bekerja di kedai makan mak seperti biasa. Sangat lemah! Bila mak panggil baru aku keluar tolong apa yang patut. Itupun ringan-ringan je kerjanya... Potong sayur, basuh kuali, lap-lap sudu garfu...Minta maaf semua...:( Sangat sedih.. Rasa tak membantu.. Tak bermanfaat pada orang....

Hari Ibu kali ni nak buat surprise apa ya kat mak??? Hmmmm :)♥♥♥

No comments:


.I ♥ Khat.





Grab A Button