CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

14 March 2009

Memberi sokongan.

Alhamdulillah aku selamat tiba kampung jam 2pagi. Buat teman-teman di kampus, jangan tangisi kepulanganku. hahaha.. Perjalanan macam biasa, mengambil masa 4jam setengah. sepatutnya 3jam setengah je kalau bas tak berhenti rehat selama hampir 1jam! huhu aku paling tak suka bila bas berhenti rehat. Sebabnya dah dekat sangat dah dengan rumah aku. Masa ni, terpaksa lah mengawal nafsu nak makan....hehe Dah dekat nak turun, baru order makanan kat Warong Kak Ma. Jadi sebaik sahaja turun bas, salam peluk cium pipi mak, letak beg, MAKAN! hehehe...

Lepas tu chit chat ngan mak sampai pagi. Memang pagi dah pun masa start chit chat tu. Maklumlah, mak i kan berniaga kedai makan, jadi masa 2 3 pagi nilah ada kelapangan untuk berbual panjang. Kalau siang hari, jangan haraplah..huhuhuh. Sembang-sembang, tak sedar jam menghampiri 5pagi. Mak paksa aku tidur memandangkan pukul 9 pagi nanti nak pergi Kemaman. Buat apa? Kali ni bukanlah ke pasar sahaja menjadi tujuan utama, tapi ke klinik! Waduh waduh kok terus dibawa ke klinik...gue baru saja sampe.. huhuhu...

Mak memang terkejut tahap gaban bila aku khabarkan soal 'bedah tonsil' tu. Benda ni biasa je tapi bila ada word 'bedah', terus jadi menakutkan hehe. Kesian kat mak. Dalam duk gelak-gelak, terus bertukar wajah! Terus gelisah dan resah..dan aku..terus gelak-gelak lagi sambil bercerita betapa kelakarnya aku nak boleh masuk klinik swasta buat medical check up. hehe.. Terus, mak isi air dalam bekas air yang dikatakan 'berubat' tu dan suruh aku minum air tu. Aku minum sedikit cuma. Aiissh, tak lalu nak minum air tawar pepagi buta ni..teh tarik lebih sedap! Tapi mak pujuk minum lagi dan lagi. Bila dah habis sebotol, mak isi lagi. Mak, jadilah tu..kembung doh ni....

Mak dah mula rasa 'serabut'. Ramai plak anak-anak mak yang kurang sihat bulan ni. Aku, Akuz dan Fequl. Bukan setakat fizikal yang mengalami sedikit 'kerosakan', tapi material pun sama. hehe.. Semua 4 beradik pakat duk alami masalah handphone. Aii, ada nak kena beli handphone baru ni? kih3...

Seperti yang dirancang, kami ke klinik setelah tidur dalam 3 jam. Kami bertolak sedikit lewat. Abang dan Wan aku dah standby kat Kemaman. Kami rancang jumpa kat sana sebab abang ada perlawanan bola sepak, dekat dengan kampung isterinya. Abang ambil Wan sekali. Senang sungguh bila kampung tak jauh sangat ni. Boleh sekali harung...Isterinya? Aku tak sempat jumpa lagi setakat ni kerana beliau sangat teruja belajar menjahit sekarang.. Kak ipar ajak mak join sekali. Tapi mak kata suami tak restu, tak bolehlah pergi menuntut ilmu jahitan. hehehe..

Tiba di klinik, bukan hanya aku dan mak, tapi Wan, abang, ayah, ikut sekali. Ish, dah besar panjangpun nak kena teman ramai-ramai macam ni pergi klinik. Ahli keluarga yang baru jumpa aku pagi tu nampak risau diwajah mereka.Tapi, aku, macam biasa....ceria lagi riang gembira. haha.. Abang siap tanya, boleh bercakap dok ni... Wan plak, kak In boleh makan dok ni... Ya Allah, kesian family aku. Janganlah risau sangat..... huhuh..

Settle segala urusan di Kemaman, kami pulang ke rumah. Bersiap-siaga pula ke Mesra Mall. Depan rumah je pun, tapi pakaian macam nak pergi Kuantan...haha.. Selalu kalau nak pergi kuantan, pakai baju cantik, bergaya dan aru sikitlah. Bukan macam nak pergi pasar minggu ;p

Apa kami buat di Mesra Mall? Kenapa beriya-iya sangat pergi sana walaupun baru je sampai kampung pagi tadi? walaupun tidur tak mencukupi? Inilah sebabnya.... Ta-daa!

Ibu bapa hadir memberi sokongan... Nenekpun sama! heheh..

Upacara pembukaan. Ada tarian..urmm..tak pasti apa namanya hehe. Fequl terlibat sebagai penari ala-ala mesir gitu.. tapi macam pengawal istana pun ada.. ;p

Peragaan fesyen kanak-kanak.

Peragaan fesyen remaja.. Fequl sampai terasa nak beli seluar yang dia duk gayakan tu.. harga dalam $170.. Baju, kasut, cermin mata, semua beratus-ratus..dapat pakai sekejappun jadilah... hahaha

Persembahan kuda kepang sebagai penutup majlis. Lihatlah gaya Laksamana Hang Fequl dan kawan-kawannya.

2 comments:

'izzahUlfah said...

tengok kuda kepang, tingat kat filem Pontianak Harum Sundal Malam.haha :D

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

hahaha..samalah izzah. teringat kat rusydi ramli :p

.I ♥ Khat.




Grab A Button