CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

26 March 2009

16 fakta tentang...

Kak Mar, maaf lambat bangat jawab tag... Masih ada lagi 2 tag yang belum dijawab. Sabar ye SufyGirl & CikguLama:)

Peraturannya, jawab 16 fakta tentang diri (ada orang yang ingin mengenali diri anda dengaJustify Fulln lebih mendalam). Kemudian pilih 16 rakan lain yang anda ingin mengetahui tentang dirinya pula... -Siapakah orang tu? Jodoh sayakah? kih3...

16? Banyak tu.....
ok, soalhati try jawab ye.
1) Pendiam tapi talktive bila orang lain start tegur dulu. Jadi awas, jangan tegur. hahaha
2) Pendam rasa. Tapi bila orang yang rapat mula bertanya, agak mudah untuk menceritakan. Tapi taklah segala-galanya. Surface only :)
3) Suka mereka masakan tapi tak suka makan masakan sendiri.
4) Suka beli buku tapi tak baca terus. Simpan buat khazanah hahaha..
5) Suka duduk rumah. Rumah Manis Rumah. hehehe
6) Suka makanan yang pedas..but now, doctor dah warning maa....
7) Mudah mendisiplinkan diri. Jadi kalau pergi tamrin, tiada masalah:)
8) Suka menyendiri kebiasaannya. Especially di kampus. Sebab...tenang!
9) Mudah tak tenang bila ada masalah walau dengan sesiapa saja. Mesti settlekan cepat2..Paling penting, dapat sampaikan kata-kata : mohon maaf.
10) Suka budak-budak. Suka sangat. Especially yang tak boleh jalan lagi & yang baru pandai nak cakap.... selalu suruh sebut "kak in comel" hahah..
11) Suka buat surprise tapi tak melampau. Sederhana level;p
12) Menangis senyap-senyap satu kemestian untuk melepaskan semua tekanan.
13) Apa lagi ek....huhu semua sikap/sifat diri setakat ni..erm...... ha, pernah 2 bulan straight tak datang sekolah masa sekolah menengah. Cipta rekod tuh ;p
14) Suka karaoke.
15) Tak mudah percayakan orang.
16) Diriku dipanggil Kak In, Soalhati, Bonde, Alang, Anjang, Sayap Kiri.... oleh insan-insan yang berbeza:)

16 orang seterusnya???
IzzahUlfah + MusafirahAmani + CikguLama + HakimahZuhari + Mofir + KakAC + Spekmataku + Salsabila + MyBookOfHappiness + Hypnotic + SyauqahElWardah + UstazAbdulAziz + Sufygirl + Bibiraihana + SaljuPutih + BayuMediterranian

Tadaa..cara-cara nak buat tamagoyaki ;p
Mempersembahkan..
Tamagoyaki Ain~chan :)
Cameragirl: Izzah~chan.
Pemerhati: Ila~chan.
hehehe...


7 comments:

SHARIFAH ASIAH said...

Hi Ain Chan, Izzah Chan and Ila Chan. Kamu semua masak kat mana ni. Baik cakap. Masak kat marhallah ke. Biar betul, nanti blow UIAM tu, naye nanti. Anak ummi nombor 3 ada kat sana tau.. hahahaha. Sedapnya kueh chan chan tu. merah je kat atas. Nanti cuti bawak kan tau....

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

ummi..kami masak di tuuuttt... hehe..
kueh chan2 ummi panggil. oeyla, boley diterima :p yang meah2 tu letak sos cili je ummi..heehee

ZATIL AZYYATI MUSTAPHA said...

Mesti sedap Tamagoyangkaki ni... eh,Tamagoyaki la ('',).
Lepas makan, goyang kaki ye.
Terima kasih Ain atas perkongsian resepi

shinta said...

Boleh dooong aku minta recipe dari tamagoyaki ini...
Sepertinya enak sekali...
Terima kasih untuk soalhati yang baik hati...

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

Tersenyum aku sendirian...hehe.. Mbak Shinta, kamu mau resipi tamagoyaki ya? Sebetulnya, tamagoyaki adalah telur dadar jepun! Tapi aku reka sendiri resipinya.. Ikut style telur dadar Malaysia aja.. hehe.. Terus, aku tuangkan selapis demi selapis.. Akhirnya jadilah telur dadar yag bergulung-gulung itu. Aku potong tebal-tebal. Atasnya aku sapukan sos..hehe mudah aja kan? Tapi ini telur dadar resipi ku sendiri.....(konon2 nya..) kalau tamagoyaki yang sebenarnya, ada lebih banyak bahan..seperti serbuk ikan..kicap soya..dan lain-lain lagi. kamu bisa aja seacrh internet tentang resipinya ya...

kak zatil, lepas makan dok baik goyang kaki...kami tak goyang kaki sebab duduk atas lantai hehehe payah nok goyang ;p

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

oh ya, haritu aku tengok youtube cara2 membuatnya..

mbak bisa lihat juga...sangat menarik dan rasa ingin terus mencuba! aku suka coba resipi yang ringkas... tapi bahan2 nya aja aku gak ada kadang2 huhuh..

~ZuLhAiRi~ said...

salam...tertarik pula tgk makanan ni...sedapnye...ehe..

.I ♥ Khat.




Grab A Button