CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

19 September 2008

GULP!

Sebentar tadi aku masuk lab HS. Hajatnya nak online sekejap. malas nak balik mahallah dalam panas terik mentari ni... masa menunggu giliran, ada seorang sis ni. dia pun tunggu giliran untuk online, tiba-tiba, aku nampak dia keluarkan air botol dari beg galasnya. lebih kurang macam air jus buah yang baru belilah. sebab nampak sejuk lagi. ada titisan-titisan air lagi pada botol tu... dengan slumbernya, sambil berdiri tu, dia buka penutup botol, teguk air tu dalam 2 3 teguk. uik???
mulutku ternganga. keningku terangkat! eh, lagi 10 harikan puasa?? soalhati ku. ye, betullah! 10 hari lagi puasa. kita masih di bulan puasa! ye!
kot ye pun dia tak dapat berpuasa, ish.....malulah sikit sis...aku ingat nak pergi tegur. tapi nak caklap apa?? beberapa saat, diapun dapat pc. aku berlalu begitu saja dalam keadaan yang masih tertanya-tanya...kenapa slumber sangat? lupakah? huhuhu....
kalau sesiapa tak dapat berpuasa, hormatilah insan2 lain yang berpuasa. terliur tu satu hal! hehe. masalahnya apa pula tanggapan orang pada dia... pada imej umat Islam sendiri...
ni baru dalam kampus! di luar sana?? Wallahu'alam...tak tercapai akalku!

5 comments:

hakim dirani said...
This comment has been removed by the author.
faridmw said...

salam..tul tu.. klu tak berpuasa hormatilah orang berpuasa.. kesian orang yang berpuasa.. mugkin orang berpuasa memperoleh pahala kerana kesabarannya... senyum selalu

seepot seedot said...

Bulan Ramadhan membawa rahmat yg besar buat semua

mofir said...

ish3...
x malunya dia nie...
erm...
x tau nk kata pa...

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

terima kasih kepada saudara2 yg memberi komen:)
pose bagi penuh tau!!
hehehe

.I ♥ Khat.




Grab A Button