CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

12 August 2008

Kesempurnaan dalam kehidupan

Salahkah mengharapkan kesempurnaan?
Salahkah andai kita mengharapkan kesempurnaan dalam kehidupan? Pastinya dalam setiap sesuatu kita mengharapkan yang terbaik. Namun yang terbaik tak bermaksud yang sempurna! Kebiasaannya, setelah diusaha sedaya upaya, masih ada kekurangannya. Ya, kita hanyalah merancang dan melaksana, tapi kesudahannya, hanya Allah sajalah yang tahu baik dan buruknya. Allah jua merancang untuk kita… pastinya Allah tak akan mensia-siakan usaha hambaNYA yang dikasihi.

Selagi mana kita berusaha keras, aku yakin, selagi itulah kita layak untuk mendapatkan dan menikmati apa yang kita usahakan. Tak salah untuk mengharapkan kesempurnaan. Namun pastikan kita berusaha untuk mencapai kesempurnaan itu. Namun andai kata hasilnya tak seperti yang kita harapkan, sekalipun kita telah berpenat lelah untuk menuju ke arah kesempurnaan itu, jangan mudah putus asa. Jangan terlalu kecewa. Bersabarlah! Di sana pasti ada hikmahnya untuk kita cuba tafsirkan bersama.

Ingat, terbaik tak semestinya perfect! Allah maha tahu yang terbaik untuk kita. Bersangka baik dengan pemberian Allah. Kalau Allah tak mengizinkan sesuatu itu terjadi pada kita, bersabar dan terus bersabar! Pasti, pasti, pasti ada sebabNYA. Kesimpulannya, lakukan sehabis baik dalam setiap amal, tawakal sentiasa dari awal hingga akhirnya.

No comments:

.I ♥ Khat.




Grab A Button