CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

30 December 2010

OT I

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, hari ni dah masuk seminggu selepas aku operation. Rasa kurang sikit sakit nak menelan. Tadipun mak dah bagi greenlight untuk makan nasi..Selama seminggu ni makan bubur je. Semalam je aku buat kue tiaw goreng kosong (kosong sebab tambah bawang, kicap dan secubit garam je). Dah boring makan bubur..Alhamdulillah boleh makan daripada tak boleh makan langsungkan..:P

Nak kongsilah juga pengalaman detik detik nak operate tu. Huhu I really hope that this is the first and last!!! Aaameen. Memanglah last kan, tonsil mana ada tumbuh2 lagi hehe..tapi maksud aku last untuk tidak menjalani operation2 lagi..Cukuplah! Tak nak! Tak nak! Tapi dah berfamily esok esok, mesti kena masuk OT gak kan kalau nak bersalin kui kui kui.

Ok, alkisahnya...

Rabu 3.00pm
Aku bertolak ke Kuantan bersama Abah tercinta. Ambil Wan dulu kat kampung. Sempat aku jamah sesenduk nasi dan beberapa suap sura..Perrrggghh sedapnya sura. Dapat gak makan. Lepasni kena pantang dah! Memang pagi tupun makan roti je. Sampai KHS dalam 5pm lebih. Abah uruskan. Aku menanti je dengan Wan.. Hati tak ada perasaan apa-apa. NAK BALIK! huhuhu~ Dalam 5.30, abah dah nak pulang. Ada urusan katanya. Aku peluk cium Abah. Ingatkan abah akan hantar kami sampai wad... Akupun melepaklah kat situ tunggu nurse panggil utnuk masuk wad. Lamalah juga. Ada dekat sejam! Huhu~

Wad 216-5. Bilik untuk 5 orang pesakit. Malam tu ada 3orang je pesakit kat situ. Kami request untuk duduk bilik seorang, tapi kena tunggu turn. Bilik penuh. Tapi tengok bilik 5 orang tupun dah selesa sangat..Toilet 3 4 langkah je. Senang Wan yang tak berapa sihat nak ulang alik toilet. Malam tu pening-pening sikit. Pening naik kereta kot. Setiap kali ulang alik Kuantan mesti pening:( Lepas Isya' rasa boring amat. Tv pun tak ada. Nak lepak2 tengok tv kat bawah, kesian plak Wan sakit lutut. Lapar. Terus turun jugak nak beli dinner kami berdua. Tengok-tengok kedai dalam KHS tu dah tutup since maghrib. Huhu sangat sedih! Lapar...Mujur ada kiosk dalam tu. Belilah roti...sob..sob...Sedih bukan apa, esok tu kan dah nak kena bedah dan akan berpantang, sekali malam tu makan roti je. Kecewa. :P Aku layan juga felt malam tu. Bawa sikit2 je..11pm dah tidur dah. Berdua dengan Wan diatas katil single hospital;)

Khamis 8pagi
Nurse datang cek tekanan darah. Depa bagi baju yang kena pakai masa operation. Hodohnya...Macam jubah apa je..kui3. Aku pakai terbalik! kah kah. Nurse kata dalam 8.30 kena get ready dah.

9.45pagi
Mereka datang! To be continued!

No comments:


.I ♥ Khat.





Grab A Button