CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

03 September 2010

Nur Afrina Qalesya 9 Months

Assalamualaikum wbt kawan-kawan..Apa khabar? Harap semua dikurnikan kesihatan yang baik dan hati yang tenang.

Aku baru je selesai buat puding ni. Nak jual esok. InshaAllah, biasanya kalau hari Jumaat, customer ramai sikit sebab kedai lain banyak tutup. Apatah lagi dah mula cuti sekolah dan seminggu lagi Ramadhan berbaki..:(( Maksudnya seminggu lagi Syawal menyusul. Biasa ramai customer. InshaAllah, laku jualan nanti. Aameen.

Tak rasa sangat nak cakap soal raya. Raya kali nipun macam tak confirm balik kampung ke tak. Macam-macam berlaku sejak bulan April yang lalu. Keadaan masih berlarutan hingga detik ini. Mak akupun lagilah tak bersemangat nak menyambut Syawal. Tak seperti tahun-tahun yang sudah. Aku pasrah. Andaikata memang tak pulang ke kampung, sebab itu keputusan yang terbaik, aku pasrah. Aku terima. Hidup tak selalunya indah. Raya juga tak selalunya bahagia dan ceria. Allah....bahagiakanlah aku sekalipun diuji begini. Berilah ketabahan dan ketenangan untuk terus melalui dugaan ini.

Cukuplah berbicara soal tu. Oh ya, aku tadi buat 2 jenis puding. 1 yang dah biasa buat; puding koktel. 1 lagi baru try buat. Puding Honey Dew. Mak kata sedap juga. Kalau mak kata sedap tu maknanya 'pass' la tu:) 3 hari lepas ada buat puding mangga. Juga habis dijual. Alhamdulillah. Sebenarnya suka buat puding sebab mudah dan simple. Kalau dah selalu buat, 15-20minit dah siap dah. Mangga dengan honey dew tu aku baru je reka:) Tak sangka sedap juga. Tapi aku rasa semulut je. Entahlah, memang tak suka makan masakan sendiri. Kurus la kalau duduk sendiri nanti kui kui kui. 

Tadi Esya singgah kejap dengan papa mamanya(of course la kan, mana mungkin Esya 9bulan tu datang sendiri hehe). Sempatlah snap beberapa keping gambar. Pakaikan Esya dengan tudung syria yang Amal Athirah punya. Cantikla pulak!!!♥ Tapi memerlukan usaha yang jitu juga tadi sebab Esya sekarang dah semakin aktif. Dah pandai tarik-tarik tudung / apa-apa hiasa yang kami 'sangkut' kat rambut dia:) Kalau dulu dia 'diam' je. Pasrah. hehehe

Lihatlah, bukan mudah untuk bergambar dengannya sekarang..aktif. aktif. aktif:))

No comments:


.I ♥ Khat.





Grab A Button