CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

19 June 2010

Mencari bahagia dalam diduga

Assalamualaikum..

Innalillah.. dah 92 hari aku tak update blog. Tak sangka begitu lama. Tak pernah2 buat 'perangai' macam ni :( Maafkan aku 'SoalHati'. Serasa seakan menzalimi 'SoalHati'. Menzalimi juga pengunjung2 yang datang selama ini. Kuharap ada manfaatnya sedikit pada entry2 yang telah lalu. Selama ini bila melihat sahabat2 lama tidak meng'update' blog, terfikir juga.."boleh plak dorang ni tak update lama2 macam tu.." Hairan. Rupa2 nya aku sendiripun 'boleh buat' macam tu huhuhu~

Sebenarnya kondisi aku mulai bulan April lalu, memang tidak stabil. Mulai dari bulan tersebut, rasa untuk mengupdate blog seperti selalu hilang begitu sahaja. Online pun sama. Eantahlah, sukar untuk kuhadapi saat2 tegang seperti itu. Tak sangka pula perkara ini berlarutan hingga kini. Allahu akbar.. Sudah tak tertanggung rasanya. Tapi aku selalu ingat ayat Allah: "Allah tak bebankan manusia melainkan sesuai dengan kemampuannya". Aku sendiri rasa tak mampu, tapi keyakinan bahawa Allah tahu aku mampu itulah yang memberi kekuatan pada aku. Terus dan terus melaluinya tanpa jemu ikhtiar dan doa.

Aku yakin, keadaan ini tidak akan selamanya. Pasti suatu hari nanti semuanya kembali pulih dan normal. Cuma untuk kembali seperti sedia kala  itulah yang mengambil masa agak lama nampaknya.. Allah, sabarkan aku..:(

Tiada seorang mu'min yang ditimpa oleh lelah atau penyakit, risau fikiran atau sedih hati, sekalipun jika terkena duri, melainkan semua penderitaan itu akan dijadikan penebus dosanya oleh Allah (H.R. Bukhari-Muslim)

2 comments:

acu Srikandi said...

Sabarlah wahai sahabatku..sesungguhnya ALLAH bersamamu..
be strong my dear!!

SoalHati said...

terima kasih (T-T) sangat mengharapkan jua doa semua :=(

.I ♥ Khat.




Grab A Button