CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

12 January 2010

Moga berjalan lancar

Assalamualaikum. Sihat semua?

Aku...urm..alhamdulillah. 2 hari lepas teruk juga cikton aku membengkakkan dirinya dengan jayanya! Sakitnya nak menelan... Nak bercakappun tak ada mood. Suhu badan juga meningkat. Nak pergi klinik tapi tak pergi2. Kebetulan makpun tak sihat. Jadi kesihatan diri sendiri automatik dibiarkan begitu saja. Masuk hari ke 4 bengkak & pedih macam tu, akupun minta tolong abang aku beli tea ais. Perrgghhh..sekali minum, esoknya berkurangan sungguh pedih & bengkak tu(dengan izin Allah jua). Alhamdulillah.. Mungkin sebab 4 hari duk minum air panas je, tak minum ais langsung, diapun jadi makin bengkak. Tapi...betulke? huhu~ Ada sahabat aku cakap memang kalau cikton bengkak ni, kena minum ais..Makan ais krim lagi bagus. Bagi sejuk area anak tekak tu..

Esok aku akan attend satu interview. Rasa macam berat sikit interview kali ni. Berdebar? Berdebarlah juga dari pagi tadi. hehe~ Tapi buat2 slumber je sebab apapun keadaannya, kena lalui juga interview tu esok dan semuanya akan berakhir juga. InshaAllah, aku akan buat sehabis baik! Allah, bantulah aku.. Butiran interview esok;
TEMUDUGA JAWATAN GURU GSTT SEKOLAH MENENGAH DAERAH DUNGUN
Waktu: 9.00 pagi.
Tempat: PKG Seri Dungun, Terengganu Darul Iman
Sebenarnya, ada satu kisah pasal GSTT ni. Hari Isnin baru ni, aku beriyalah ajak abang teman pergi Dungun. Mulanya nak pergi sendiri je. Tak nak susahkan sesiapa, tapi mak tak bagi. Tengok2, makpun ikut sekali.Tengahari tu, bertolaklah ke sana. Dah lama sebenarnya nak mohon GSTT kat dungun ni, tapi ditangguh-tangguhkan hasrat tu. Tak tahu kenapa kali ni rasa nak pergi sangat. Mungkin atas 2 sebab: 1) yang Kemaman ni 'menyepi' lagi walaupun dah 2kali hantar resume 2) Izzah Ulfah dah dapat surat interview (jelous tau hihi)
Tiba jam 2pm. Ada 3 orang staf lelaki rancak bersembang. Aku menegur..

"Assalamualaikum..."
"Oh, waalaikum salam.. "
"Saya nak mohon GSTT, macam mana ye?"(tercakap 'key ell' la plaks hehe)
"Owh..nok ambek surat interview eh? Ni ambek kat ni nih.."
"Eh bukan,,saya baru nak mohon..baru nak isi borang.."
"La...baru nok isi. kalu baru nok isi amik hok nih.."
"Ok, terima kasih eh.."
Dengan pantasnya aku berlalu dan mula mengisi form tersebut di salah sebuah pondok di perkarangan PPD. Mak & abang setia menanti. Tiba-tiba mak sakit perut! Perlukan toilet segera! Abang bawa mak pergi cari toilet di mana2 stesen minyak yang berdekatan.Tak sampai 2 minit, mereka patah balik semula. Mak dapat panggilan yang mengatakan aku tak perlu isi borang tu. Aku dah dapat surat untuk interview.

Hah? Yeke? Akupun masuk semula pejabat tersebut. Staf2 tadi dah tiada. Tinggal seorang staf yang baru masuk bertugas semula. Aku senyum dan mohon ambil surat tersebut. Belek punya belek......Ya lah! Namaku.......huhuhuhu :=) (Ni emoticon untuk 'terharu kegembiraan')

Memang tak sangka sungguh. Dah ada surat interview rupanya. Aku belum lagi memohon. Patutlah hati ni terkenang2 kat PPD sana. Rupanya ada sesuatu 'memanggil-manggil' :). Tapi tak boleh excited sangat.. ni baru panggilan untuk interview. Cuma, aku bersyukur pada Allah. Allah beri 'kemudahan' untukku. Geng-geng semua tolonglah doakan aku yep? Walaupun ni GSTT, tapi bermakna sungguh buat diri ini yang sangat cintakan dunia pendidikan. Tambahan pula memang menanti2 peluang pekerjaan yang stabil sedikit berbanding sekarang. Sekarang ni macam 'cukup-cukup kadang2 tak cukup' :)

Ok, need to go. Esok awal pagi dah kena berangkat ke Dungun. Bersama si Kassim Selamatku. Wish me luck ya! Izzah Ulfah, i'll see you tomorrow..♥

2 comments:

ibnu yusof said...

semoge berjaya ye cik ain...bittaufiq wannajah...pakai jubah pon ok...

SoalHati said...

syukron jaziilan cik syahir:)


.I ♥ Khat.





Grab A Button