CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

18 May 2009

Kenangan Manis di Kelantan

Alhamdulillah.. Allah dah lindungi aku dalam pengembaraan kali ni. hehe.. macam masuk hutan jek!

Khamis malam, aku, Wani, kak Zatil menanti bas di Greenwood. Bas tiba jam 10.15pm dan kami selamat tiba di Pasar Jelawat dalam 5.40pagi. Uishh, mengantuk sungguh! Tunggu kak Lang datang ambil. Sampai rumah kak Lang yang unik itu (sebab ada 2 rumah.. Ingat tak aku pernah cerita masa post pasal kenduri kak Hasna haritu?) kami masing-masing check in, bersihkan diri dan tunaikan kewajipan kepadaNYA. Alhamdulillah selamat sampai. Aku takut gak nak naik bas jauh-jauh ni. Nak nak Kelantan. Jalannya berliku-liku. hehe lain benar dengan jalan pulang ke negeri kelahiranku. Dah usai solat, akupun zzZZ... hehe.

Dalam 10pagi, kami berempat ke Pasar Jelawat. Aku bayangkan ada ikan, ayam dan sayur-sayuran je. Tapi masuk je, nampak pakaian yang berwarna warni, tudung-tudung, kain-kain..hehe seronoknya! Tapi aku tak membeli sakanpun. Maklumlah short sem ni, semua jadi 'short'. huhu.. Perbelanjaanpun kena jimat amat. Tapi aku still beli buah tangan untuk orang rumah aku. Aku beli dodol, tudung dan buah salak. Okey la tu kan! Mak mesti faham kenapa itu aje yang aku bawak balik :) Lama jugak pergi pasar. Ada dalam 2jam lebih....

Di Pasar Jelawat

Banyak jugak beli kuih muih.. Tapi tak de la beza sangat dengan kuih muih di Terengganu. Cuma namanya je bunyi lain sikit dan harganya murah! Kat atas ni gambar eto'
(ish, tak tahu nak eja caman.. tapi best makan ni sambil lepak kat beranda rumah dan sembang-sembang..).
Yang sebelahnya, CPT= Cendol+Pulut+Tapai :)
Tapi sedap ABC lagi lah...

Banyak plak pintu gerbang kat Klate... Unik & sangat cantik!

Petangnya dalam 6pm, kami pergi Pantai Irama. Wah, ada pasar malam plak kat sini! Huhu teruji seungguh rasa ingin membeli. Tapi, aku jalan terus je membelah pasar malam tu dan akhirnya nampak Pantai Irama.. hehe.. betapa kawalnya perasaan untuk meninjau gerai-gerai di situ dan......... shopping!

Tengok pantai aje sambil makan satay ikan..
Wani tulis nama.. ni mesti nak qadha' tak sempat tulis masa pergi pantai ni hari tu hehe~

Keindahan Pantai Irama~Seni Ciptaan Allah

Sahabat-sahabatku

Dalam 7pm, kami teruskan perjalanan ke rumah kak AC, huhu teruknya anak dara ni. Dah maghrib baru nak berangkat ke sana ;p Alhamdulillah kami tak sesat sangat... silap masuk lorong sekali je. Tak susahlah nak mencari rumah kak AC. Aku pernah pergi rumah kak AC sebelum ni. Masa tu kak Ja kahwin. Tapi ingat rupa paras rumah jelah. Jalan menuju ke rumahnya langsung tak ingat. Mujurlah Abang Long bagi details direction... :) Mestila ingat detailkan, rumah isterinya ;)

Alkisahnya aku ambil gambar guna camera digital kak Lang. Tapi nasib kurang baik apabila bateri habis! wawawa.. Masa tu upacara batal air sembahyang dan bergambar bersama pengantin! Tapi takpelah, Kak Pidah Supar bawak camera gak! So nanti kita mintak ngan dia ye! Sangat banyak gambar diambil ketika itu termasuklah gambar kami bersama pengantin baru.. huhuhu...Inilah gambar terpilih yang sempat di snap!

Kak AC yang tersipu-sipu malu sewaktu walinya(adik kak AC) bertanya sudikah dia menjadi isteri kepada tuuttt... hehehe. Abang Longlah.. Suka tengok adik-adik lelaki kak AC yang berjubah putih kebanyakannya pada malam majlis pernikahan tersebut :)

Aku nikahkan dikau.... :)

Gembiranya dia.... hehe. Aku tengok tenang je Abang Long saat-saat nak akad tu. Siap senyum sengih lagi. Tapi hati di dalam.... hanya dia yang tahu :)

Kami bersama pengantin perempuan.

Adik kak AC :)

♥ BintangTimur & Soalhati ♥

Kami berempat berangkat pulang ke rumah dalam 11.30 malam. Lewat jugak. Biasalah nak boleh berpisah dengan sahabat, bukan senang! Itupun kak AC ajak bermalam dirumahnya. Takpelah kak, menyusahkan plak.. :)

Sabtu pagi, sahabat-sahabat semua mengiringi aku ke Hentian bas Langgar. Dasyat betul nama hentian bas ni :) Aku naik bas jam 8pagi ke Kerteh dan tiba di rumah dalam 2.30 petang :) Alhamdulillah selamat.....

♥ terima kasih Wani dan kak Zatil. Tanpa kamu berdua, saya takkan ke sana.. huhu~
♥ terima kasih kak Lang kerana bersusah payah untuk kami.
♥ terima kasih kak AC kerana bagi doorgift yang menarik tu. Terharu rasa sebab orang lain tak dapatpun hehehe..
♥ terima kasih Abang Long kerana tolong belikan tiket saye :)

indah-chan said...

wahh.. best nye ade ramai sahabat.. huhu

best la kamu! chaiyok!

SoalHati said...

velsa nine,
kamu pun apa kurangnya.. kawan2 teslians kamu ramai sungguh n nampak akrab! hehe.. berkawan biar beribu-ribu.. tapi tak da manfaat gak kalau kawan just for fun tapi masa susah dia tiada. so, bila berkawan, pilih yang betul2 untuk digelarkan sahabat sejati :) inshaAllah, kalau kita jadi sahabat yang baik utk kawan kita, kitapun akan dapat apa yang kita telah usahakan :) inshaAllah