CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »


Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

.Tetamu Istimewa.

04 September 2008

Macam-macam daa....

4.30pagi

Aku tak lena untuk sambung tidur. Sekalipun badanku terasa letih dek stomach yang tak stabil dari subuh kelmarin. Aku tak memikirkan sangat tentang'nya', aku fikirkan akan insan-insan yang akan mencariku..terutama ibuku sendiri………al kisah,

3.30pagi, aku terjaga saat dikejutkan Izzah.ngantuk Aku terlihat jejantas. Aik, kat RnR pun ada jejantas ke..RnR mana plak ni..aku tak nak turunlah. Sambung tidur lagi baik..tapi aku nampak wajah izzah agak cemas! AIN, SEDARLAH, KITA DAH SAMPAI GOMBAK!!! Hah?blur Cepat-cepat aku turun. Aku capai beg laptop, jacket dan selendang yang kujadikan selimut. Ya, itu saja. Beg makanan, aku harapkan izzah yang bawa tanpa berkata sepatahpun pada izzah. Aku lihat orang lain dah turun. Aku bimbang pakcik bas akan terus jalan tanpa kami sempat turun! Dah la masa nak naik bas pun ada krisis sikit dengan pakcik bas. Jadi kalau boleh tak nak dah ada apa-apa berlaku yang melibatkan emosi aku dan pakcik bas terganggu lagi bila nak turun ni… eh, botol air aku! Hmm…takpelah, tak de rezekilah tu. Tapi air teh’o panas dalam tu..minumsedapnya minum time sahur nanti…ah, xpelah. Takkan nak naik bas semula…soal

Selamat turun, aku, izzah dan seorang junior berjalan perlahan menuju ke jalan besar Greenwood. Ya Allah, malasnya nak jalan. Kebiasaan kami tunggu saja teksi. Tapi kalau dah berhenti kat area masjid ni, ada ke teksi yang lalu masa ni… tak sangka sampai awal begini. Nak tak nak kena jalan juga. Kami nampak ada 2 brothers pun jalan kaki ke greenwood. Alah, follow sajalah….

Beberapa saat berjalan..IZZAH! HANDSET AIN TERTINGGAL DALAM BAS!!! Uwaaaaa…...
nangihnangihnangihhandsetku!!! bukan sekadar botol air yang aku tinggalkan tadi, tetapi handset paling mahal bagiku pernah ku miliki.huhu. handset pemberian abah setelah abah menangi tempat ke3 dalam golf tournament.huhu..handset…. tak tahu nak gambarkan macam mana perasaan bila handset yang masih baru pemberian insan tersayang tertinggal dalam bas!

Izzuddin! Ya, aku nampak dia tidak turun tadi. Mungkin dia memang nak turun di putra. Atau dia sendiri tak terjaga sewaktu bas tiba di Gombak. Apa-apa jelah, yang penting, mesti contact izzuddin. Numbernya?? Izzah tak ada. Aku ada, tapi dalam handsetku. Tak de maknanya! huhu. Siapa yang harus kita contact? Siapa yang ada number dia? Shawal? Hayyi? Prol? Ha..Prol sure ade!!! Aku teringat aku pernah baca blog izzuddin, dia cerita yang prol sokmo sms dia ajak pergi program….ha, Prol lah insan yang paling patut dihubungi ASAP!

Izzah mendail number prol. Aku yang bercakap sendiri dengan p-roladacall. Izzah kata dia malu…malu mujur p-rol jawab. Kalaulah p-rol sangat lena dibuai mimpi-mimpi indah..alamatnya, aku mungkin terpaksa tahan teksi, berkejar ke putra dan mencari bas tersebut! Itulah plan B ku. tension

Alhamdulillah, P-rol jawab panggilan kami. Diapun pelik kenapa call pukul 3.30pagi dan minta number izzuddin. Padanya ku khabarkan yang handset ku tertinggal dalam bas. Tiada masa untuk berbicara panjang, aku tamakan perbualan. Number izzuddin kami terima. Izzahlah yang tolong call izzuddin dan mohon izzuddin mengambil handsetku.. Alhamdulillah izzuddin belum lagi tiba di putra…huhu..

AKU BERSYUKUR KEPADA ALLAH..doadoadoa BERTERIMA KASIH KEPADA IZZAH, SHAFERUL, IZZUDDIN…! Ya Allah, tak sangka masalah kronik tu dapat selesai dalam masa lebih kurang 10 minit… inshaAllah, esok Izzah akan jumpa Izzuddin untuk membantuku mengambil handset tersebut. Pada mak, ku sms saja menggunakan handset Izzah, menyatakan bahawa aku telah selamat tiba dia uia. Tetapi handset ku ‘mapuh’ sebab ketiadaan bateri. Aku malas nak berterus terang kisah sebenar. Pastinya keadaan menjadi lebih rumit. Aku tak mahu mak bimbang. sedihsedihsedih Aku tak mahu memanjangkan kalam di saat-saat begini. Dan paling utama, telingaku tak sanggup nak menadah bebelan mak pagi-pagi buta ni….ngantuk ish, teruk betul aku ni.

Tapi nanti mesti mak akan call juga.mesti Izzuddin akan jawab. Mesti mak terkejut bila dengar suara lelaki yang menjawabnya. Mesti mak terfikir.....Kak In ngan sape ni? Apa kak in buat ni? Hehe… mesti pecah tembelang sebab tak berterus terang dengan mak.. mohon ampun mak… tak mboh mak runsing je sebenarnya….

Nurul ‘Ain… Nurul ‘Ain…bakpelah cuai sangat! Kan dah menyusahkan ramai orang tu.....adusadusadus

6 comments:

MofiR said...

masukkan hp dalam beg... jgn pegang... barulah x terjatuh...
:)

selamat pulang ke kampus...

abdul hayyi said...

la..patut la izah kol pkul ana pagi2 buta aritu..huhu..

Anonymous said...

ade2 aje la awak ni dek..
mesti henset canggih 2 ek,haha..t'bayang akak kekalutan awak! :p

SoalHati said...

haha...yela kak, mimpi saya pun terbantut tau bangun mengejut macam tu....

hayyi, maaf la ye mengganggu tidurmu. eh, sedar ke?kalau tak sedar time kami call, tak kira mengganggulah hehehe

mofir,
ana ingat pesanan tu. pasni ana buh dalam beg sokmo sepanjang perjalanan:)

Izham Miyake said...

saya pun cemas baca citer hp tinggal dalam bas..

nasib baik dapat semula.. alhamdulillah..

lain kali bebenda penting check dulu..

selamat berpuasa yer.. take care..

SoalHati said...

baca pun cemas?hehe..penuh penghayatan tu :P

terima kasih cik izham mai lwt blog sy...


.I ♥ Khat.





Grab A Button