CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »


Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

.Tetamu Istimewa.

15 July 2008

Seharian bersamamu.....

Fasi muslimin...(Firdaus tak de dalam gambar:)

Fasi muslimat...maaf gambar kelabu asap. Almaklumlah, camera handphone 3rd hand;)

Adik Aisyah, 5tahun, sedang mengambil wudhu':)

Peserta lelaki. Semua datang pakai songkok. Soleh2 blake:)

Anak-anak...pemimpin generasi akan datang!

Amali duduk tahiyyat akhir. Sampai senget2 badan hehe.

Seriusnya adik-adikni waktu amali solat. Takut kat Us. Syafiq ye hehe.

Adik Syafiqah(yang paling luas nganga mulut) paling bersemangat nasyid lagu tema:)

"kita nak solat tak boleh nampak rambut dik...", kata Kak Juah.

Bukan setakat ajar solat, kami juga menyediakan pakej ajar lipat telekung & sejadah. kui..kui..

Surau :)

Beratur nak wudhu'.

Anak-anak yang dilahirkan ibarat kain putih.. Ibu bapalah yang bertanggungjawab mencorakkan mereka...

"Ambil wudhu' mesti rata tau..", kata Kak Hawa.

Assalamualaikum

Apa khabar kawan-kawan? Aku Alhamdulillah sihat sejahtera hendakNYA.

Rindu sangat kat blog. Rindu juga blog kawan-kawan. Kat rumah hari-hari bertandang ke blog kawan-kawan. Tapi di kampus ni, tak dapatlah nak berbuat demikian. Memandangkan ada tempat lain lagi untuk ku bertandang. Bertandang ke kelas, tutorial, library, meeting dan lain-lain lagi. Memang sem 1 ni sarat sungguh dengan berbagai-bagai program! Kawan-kawan di luar sana jemputlah ke uia. Macam-macam ada…! Belum tiba CONVEST lagi!

Oklah, actually, sabtu yang lalu aku dan sahabat-sahabat telahpun bertungkus lumus menjayakan program INSAN KAMIL- KEM SMART SOLAT anjuran AJK SURAU di salah sebuah kampung di Meru Klang. Perjalanan dari kampus ke sana mengambil masa dalam sejam lebih. Alhamdulillah, kami selamat pergi dan selamat kembali. Sekalipun salah sebuah kereta yang kami sewa mengalami kerosakan yang agak teruk sebaik sahaja kami tiba di kampus! Sampaikan sahabat ku mengatakan “macam manalah kita boleh selamat sampai dengan kereta yang macam ni….kuasa Allah belaka..”

Lupakan soal kereta yang agak menyakitkan hati aku, bukan kereta sebenarnya, tapi tuan yang empunya kereta. Ditengking2nya aku yang tak bersalah dan tak menyangka benda itu akan berlaku.Ish, geram betul! Memang blacklist la nama dia dalam senarai nama penyewa kereta!!!

Kat sana, aku rasa gembira sangat. Aku memang suka budak-budak ni. Lagi kecik, lagi suka. Tapi ditakdirkanNYA aku handle adik-adik darjah 5 dan 6. Lain cara didikannya dengan adik-adik yang pra-sekolah, darjah 1, 2,3 dan 4. Tapi Alhamdulillah, walaupun adik-adik group aku majoritinya dah fasih bacaan dan segala rukun-rukun solat, tapi mereka tetap bersemangat! Aku tengok sahabat-sahabat aku yang lain dah macam cikgu tadika. Sebab kena handle adik-adik yang masih mentah. Apapun, segala aktiviti di sana bermula dari jam 8.30pagi-5.45petang aku rasa enjoy! Adik-adik juga memberikan kerjasama yang baik. Mereka memang bersemangat untuk belajar wudhu’ dan solat secara amali dan teori.

Program seperti ini adalah yang julung kalinya diadakan di surau ni. Kamipun rasa bangga jugalah hehe. Sebab dapat menghidupkan surau ni. InshaAllah akan datang bakal ada siri-siri program yang seterusnya di sana.

Terima kasih banyak-banyak ku tujukan buat Syafiq, Firdaus, kak Hawa,Leah, Juah, Gee, ‘Ain junior, Adah dan Na yang sanggup korbankan masa dan tenaga untuk menjadi fasi kem ini. Terima kasih juga buat Tengku yang telah meminjamkan lesennya dan melakukan ‘sesuatu’ yang ku pinta hehe. Terima kasih juga buat Wani sebab datang meeting dan berkongsi idea dengan kami. Terima kasih kepada Ummi kerana memilih kami untuk merasai kemanisan pengalaman sebegini. Terima kasih kepada AJK surau, Kak Azah dan ustaz serta ustazah yang lain. Terima kasih kepada penduduk kampung yang memberikan kerjasama yang baik serta layanan istimewa kepada kami. Arigato gozaimaste! 'TERIMA KASIH' PADA TUHAN YANG TELAH MENGIZINKAN SEGALANYA BERLAKU DENGAN BAIK DAN SELAMAT. ALHAMDULILLAH...

Hujan lebat yang turun seketika mengiringi perpisahan kami dengan adik-adik...

6 comments:

Nurul 'Izzah said...

Huhu..pasni nok join gop! mitok2 dok demam doh pahni huhu..

MofiR said...

apsal gambar ana x da... huhu...
memang best program nie... yay~~

SoalHati said...

izzah...
inshaAllah kalo ade permintaan lagi, kita gi ye. jagalah kesihatan baik2 hehe

mofir aka pidouih...:)
gambar nta adela...dekat blog nta haha..(buat nakal skali skala..)

abdul hayyi said...

jadi faci ye..bagus2.. :-)

SoalHati said...

bukan fasi but..KETUA FASI! haha giler kuase plaks:p

shinta said...

Jadi ingat waktu aku kuliah dulu. aku dan kawan-kawan (kerohanian putri) kampusku kerap melakukan kegiatan semacam ini. Mengajar adik-adik darikeluarga tak mampu juga kegiatan sosial bersama...
Jadi kangen dengan kegiatan seperti ini lagi...


.I ♥ Khat.





Grab A Button