CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

20 May 2008

Pasti Allah Tolong!

Alhamdulillah aku sampai di kampus dalam jam 5petang. Harini aku midterm exam! Ya Allah betapa mengantuknya aku malam tadi. Nak ulangkaji macam mana ni? Aku mula berangan. Entah-entah esok madam kata “your test will be postponed to the next class due to several problems” chewah! Memandai je aku ni. Aku ulangkaji juga setakat yang mampu. Akhirnya aku terlelap dengan baki lagi 7 pages belum dibaca. Aku niat nak sambung pagi-pagi esok.

Hari ni, Alhamdulillah, memang angan-anganku tercapai. Madam kata exam terpaksa ditunda. Tapi bukan kelas seterusnya. 3jun! lambat lagi. MasyaaLLAH. Aku mula membayangkan banyaklah yang aku kena ulangkaji nanti kalau dah exam 3Jun. tapi madam awal-awal lagi pesan “don’t worry; your exam will cover until the last topic that we have discuss. I already make the question so I don’t want to change it.”

Sebenarnya balik rumah baru ni, sepanjang 4 hari itu aku langsung tak berkesempatan nak sentuh nota-nota yang ada. Nota tu hanya berada kemas di atas meja. Pekerja mak tak datang tanpa sebab selama aku berada di rumah tu. Jadi mak dah kekurangan pekerja. Pelanggan pula ramai. Biasalah kalau hari minggu dan cuti sekolah. terpaksalah aku kerja sepenuh masa. Kalau sebelum ni, aku tolong sekejap-sekejap je. Bila orang ramai je.

Tengah sibuk aku menyiapkan minuman yang di order pelanggan, mak ku bertanya..

"kak in baca buku dok lagi?"
"dok lagi. sentuhpun dok"
"doh bila nok baca? exam selasa kan?"
"ho..dakpelah,kita baca lusa jelah" jawabku mengikut nada AR Tompel dalam cerita DO RE MI.

Dalam hati aku hanya berkata (takpe, mesti Allah tolong. Aku tak bacapun sebab aku tolong mak! Bila lagi aku nak berbakti pada mak. Mesti Allah tolong!)

Rasa nak tercabut je tulang-tulang. Betapa penatnya aku hanya Tuhan yang tahu. Tapi mak pasti berganda-ganda lagi penatnya… Tapi aku syukur, memang Allah telah menolongku. ALHAMDULILLAH...

Berbakti pada ibu bapa itu BERKAT!

No comments:


.I ♥ Khat.





Grab A Button