CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »


Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

.Tetamu Istimewa.

19 April 2008

Al kisah musim cuti


Dah 2 minggu aku di rumah. Alhamdulillah. Ku rasakan cuti kali ini lebih bermakna daripada cuti2 yg sudah. Jadual harian aku terisi dengan baik dan berperancangan (ewah). Pagi dalam 8.30pagi aku dan abang akan ke Tinta Advertising. Abang aku memang dah kerja full time dengan abah. Aku plak pekerja sementara. Macam2 aku buat. Daripada seringan2 pekerjaan, hinggalah kerja yang berat2. Aku jadi kerani, aku jadi designer, aku jadi akak cleaner, aku jadi big boss bila abah dan abang tak ada, aku juga jadi minah dispatch hehe. Apapun, aku seronok. Banyak aku belajar. Lebih2 lagi dari segi PR. Aku ni jenis tak suka jumpa2 orang ni. Tapi sebab abah dah suruh, kenalah berjinak2... Kalau aku kat rumah, tentu aku lebih sibuk. Sibuk tidur. Hehe. Balik kerja dalam 4.30 petang. Tapi akhir2 ni selalu balik lambat. Dalam 6 petang. Banyak signboard nak kena siapkan. Macam semalam, dalam 24 banner umno and bn kami kena siapkan. Ucap tahniah kat menteri besar dan menteri penerangan....buat ajelah kan, dah orang tempah. Tulah salah satu punca rezeki syarikat ni.

Balik rumah plak aku tolong mak kat kedai makan. Tapi sekarang tak seberat dulu dah. Pekerja mak Alhamdulillah dah ada 3 orang. So part buat air tu aku tolong bila ramai orang je. Biasanya around 8 to 10pm...

Aku juga dah mula bawak kereta sendiri. lewat kan. 23 tahun baru nak belajar. Kawan2 dah lepas P dah pun huhu. Tak apalah, ada hikmahNYA tu... Kalau kat sekolah cikgu ada kat sebelah. Balik cuti ni aku belajar2 bawa sorang2. Memandangkan aku still lesen L keta, so aku taklah bawak jauh2 sangat. Pakcik JPJ plak kerap betul menjalankan tugasnya akhir2 ini. Ada sekali tu aku drive pergi kerja, aku rasa nak balik awal je. Kebetulan ada sahabat nak singgah, akupun baliklah dalam 330 petang. Tengok2 lepas aku sampai rumah, JPJ stat berjaga dekat jalan depan rumah aku. fuh...selamat.... kalau tak, kecut perut jugak. sebab ni 1st time bawa kereta. Takutlah kalau kena edisi siasat ke apa..bila dah pandai bawak keta ni, memang betul cakap abah, kita tak mengantuk walaupun memang kita penat before nak drive tu. Sebab kita excited dah pandai bawak.hehe. Tapi kena selalu beringat, baca doa, tak boleh berangan..takut apa2 hal berlaku..Nauzubillah..

Insya Allah buka sem 3 ni bolehlah aku test untuk dapat P. aku harap Allah mudahkan urusan ini. Bukan apa, kalau retest, bayar plak rm75..tak sanggup den! Nanti dah dapat P bolehlah berlagak sikit haha. Niat tak baik betul. Xdelah, nanti kalau balik rumah, bolehlah tolong jadi driver. Teman mak pergi pasar Kemaman, hantar nenek balik kampung, ak perlulah nenek nak kena naik van sapu lagi..aku pun nanti kalau nak pergi shopping ke, makan angin ke..tak perlulah tunggu orang lain nak tolong bawak hehehehehe...

Oklah, nak buat housekeeping. Kat ofis abah ni. Nak balik dah. Mak kata ada nasi dagang kat umah hehe. So kena balik awallah :p -17 April 2008-

No comments:


.I ♥ Khat.





Grab A Button