CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

22 December 2007

Sambutan Aidil Adha di Villa Keringat Kemasik :p

Sudah 3.32am. tapi aku masih belum mengantuk. Perit sungguh tekak ni. Siang tadi aku bermimpi(terlelap seketika hehe)aku sakit teruk, batuk. Bila aku bangun, memang batuk betul. Ya Allah, tiba-tiba je kena batuk ni. Tak apalah, esok-esok baiklah tu agaknya. Tapi aku kalau batuk, paling sekejappun 2 minggu baru baik. Tapi hopefully kali ni taklah selama itu. Nanti bising plak dalam kelas dengan kebatukan aku ni hehe.

Alhamdulillah, raya haji kali ni memang best! Aku tak sangka semua saudara mara bertandang dan ada 2 keluarga yang bermalam di rumah. Mungkin sebab Wan (nenek) beraya di rumah kami jadi semua anak-anaknya datang ke rumah kami. Ingatkan sunyi je raya haji kali ni. Maklumlah musim banjir. Khuatir juga kalau-kalau Wan tak dapat beraya bersama. Pernah sekali Wan datang beraya di rumah kami walaupun terpaksa menaiki sampan. Masa sekolah menengah, aku pernah hantar karangan dalam tulisan jawi bertajuk “Peristiwa Hari Raya Yang Tak Dapat Dilupakan”. Aku tulis cerita pasal nilah. Tak sangka plak terpilih sebagai pemenang. Tapi saguhati je hehe. Tapi terasa nikmatnya jugak sebab depa pos laju RM50. Terus aku guna buat belanja.

Pastinya rumah kami dalam 2 hari itu sangat riuh rendah. Sepupu-sepupu yang masih kecil belaka, semua pakat main congkak dari pagi membawa ke malam. Sampai kena marah dulu baru depa stop. Seronok sangat agaknya main ramai-ramai. Kat rumah ni ada 2 papan congkak. Satu yang kayu. Satu lagi yang plastic. Aku ingatkan budak-budak je yang seronok duk main, alih-alih tengok Wan, mak, abang dan adik aku pun main sama. Hmm.. mainlah. Jangan mengelat sudah. Maklumlah lawan dengan budak-budak. Tapi ada satu pengakuan dibuat oleh sepupu aku yang darjah satu. “Dikda main ngelat sebab dikda tengok dia pun main ngelat!”. Aku tersenyum aje. Lama kemudiaan baru aku ada mood nak main sekali. Itupu setelah mereka pujuk aku main sekali. Awal-awal lagi aku pesan “jangan main nawok eh, sape dok jujur,tengoklah nanti…” “ok kak in!!!”

Akhirnya aku kalah 5-0. Dah tak larat dah nak main. Pening. Dikda menang. “Tau dok bakpe dikda menang? Sebab Dikda dok main ngelat!” Dia senyum. Puas! Dapat kalahkan kak In!

p/s: nawok=tipu, dok=tidak





5 comments:

'izzahUlfah said...

Anneyog sayo..:p

korea mari hihihi

uih, byknye gambo..izah nyer camera dok diam jek sbb x b'gambo mane pon..sunyi sepi je raye sbb izah kan demam kuat masa hari raya 1st huhuh..

sape pakcik yg kat 1st gambo tu?cam sakit perut jek :p

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

kasihan..
ain lepas raya macam nak demam..org kata sbb kuat makan daging..tp ain x makanpun...
hm, gambar tu amik guna fon fequl. ada lagi yg menarik tapi x letak sebab takut menarik perhatian hehehe. banyak gambar sanak saudara tak cover auratla...
gambar bua2 sakit tu-pakngah. yg paling rapat ngan ain. kalu jumpa mesti tanya "dah ade pakwe ke belum?"

syauqah-el-wardah said...

hehehe... ^_^

Riang benar Eidul Adha Kak In tahun ni.. =)

Ape Kak In jwb bile PakNgah tanye soklan tu? .. hehe.. saje ngusik. dok jwb pung dakpe. ^_^

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

pandainyer die ckp trg..pengaruh timur kuat ni hehe..jwpn yg bese "ada, berderet duk tunggu. tinggal nak pilih je..hahaha"

faridmw said...

salam...
selamat hari raya aldil adha

.I ♥ Khat.




Grab A Button