CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »


Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

.Tetamu Istimewa.

04 October 2007


Sebentar tadi saya selesai presentation terakhir untuk sem ini. Pada mulanya, saya menjangkakan classmates akan merasa bosan memandangkan topic “NATIONALISM” pernah dibentangkan pada sem yang lepas. Saya juga membayangkan madam akan komen “ you all didn’t bring something new to me! Its nothing interesting from your project!” Bukan nak bersangka buruk dengan madam, tapi memang sem lepas, itulah kata2 keramat yang saya dapat! Sabar jelah masa tu. Tengok markah pun ciput je madam bagi..

Namun kali ni my group members teruja nak bawa tajuk ni. Bersempena dengan merdeka 31 Ogos 2007 yang ke 50tahun! Walaupun mulanya saya agak menentang, namun akhirnya saya akur kerana melihat kesungguhan mereka.

Alhamdulillah, sebaik saja kami selesai present, terus kami buka pada sebarang persoalan. Bertalu-talu soalan yang kami terima. Tak cukup dengan soalan madam, classmates juga banyak bertanya. Ada juga yang bagi pendapat. Lantas ada juga yang tidak setuju dengan pendapat tersebut dan mereka berlawan secara damai. Kami hanya memerhatikan situasi itu dengan penuh harapan agar tiada lagi soalan selepas perdebatan ini… jarang benar kelas kami ada debat bila ada presentation… biasanya semua sepakat tak nak bertanya sebab tak sabar nak habis kelas selama 2jam itu
Last words from madam “ Well done Mashmallow(our group’s name) for your work! Because I can see that many people interested with your topic!” hehe, pujian pun nak citer kat sini;)

Ohya, dalam duk present tadi, madam ada sebut pasal ‘taksub’..terus madam mention nama saya! Oh madam, bukanlah saya taksub kalau saya ni menyokong pro-mahasiswa. Tapi ada pendirian dan niat tersendiri. Saya hanya senyum ketika itu sebab saya tak mahu perbincangan tertumpu pada hal peribadi saya! Sudah banyak kali madam soal saya berkenaan politik kampus UIAM setelah wajah saya terpampang di akhbar KOSMO! 26September lalu. Saya tidak menjangkakan sehingga 4Oktober ini, madam tidak henti-henti mengaitkan isu itu dengan saya yang agak pendiam di dalam kelas tersebut.

Alhamdulillah, banyak hikmah yang saya dapati dari tragedi tersebut:)
Saya dapat menyuarakan pandangan saya dengan bebas di dalam kelas! Thank You Allah… Kawan-kawan sudah mula memahami kenapa saya selalu tiada di bilik,kenapa saya payah nak penuhi jemputan mereka untuk balik kampung mereka, study sama-sama , tengok wayang sama-sama, outing sama-sama, makan sama-sama,dan banyak lagi yang boleh dilakukan bersama hehe .Saya juga sudah boleh berbicara soal politik(serba sedikit) dengan abah saya. Sebelum ni, never! Abah nampaknya tidak menghalang tetapi lebih menasihati saya agar tumpu betul-betul pada pelajaran. Saya tahu, abah selalu yakin dengan tindakan saya, kerana bagi abah, kalau apa yang saya rasa saya buat itu betul, go on with it! Cuma abah pesan, kalau ada apa-apa masalah, jangan malu-malu nak beritahu abah....

1 comment:

CerminDiri said...

salam kehidupan,

salam aidilfitri buat anda dari cermin yang diperantauan. salam ampun juga maaf atas ketaksiran yang ditonjolkan diri.


.I ♥ Khat.





Grab A Button