CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

15 June 2007

Apabila nak ulangkaji Arab.



Apabila nak ulangkaji Arab semalam, aku dilanda rasa loya dan sakit kepala. berat rasanya seperti ada sebiji batu terletak kepalaku. hendak ku buangkannya tapi bagaiamanakah? waduh2..sakitnya.. lantas ku ambil minyak angin cap Hilal. ku sapu. dalam beberapa minit kemudian, rasa loya semakin loya. dengan tak semena-mena.."bluekkk!" uish..nak m****h rupanya. ya Allah..kenapalah jadi begini...

Aku langsung tak mengulangkaji pelajaran semalam. hanya bersandar di dinding sambil membalas sms. lantas apabila hilang sedikit rasa loya setelah terkeluar isi perut, aku rasa sedikit lega. aku tidur dengan kalimah Laa ilaha illallah..Muhammadurrasulullah...

Pagi ni aku bangkit awal. sangat awal daripada biasa:) Allah nak suruh aku belajarlah tu... esok peperiksaan terakhir. tak sabar rasanya nak habiskan dugaan peperiksaan ni. doakanlah aku diberi kesihatan yang baik dan dimudahkan urusan. aku nak balik dulu. sambung ulangkaji Bahasa Arab. subjek kegemaranku dari zaman sekolah menengah lagi;)

***teringat masa tingakatan 3, selalu tunaikan 'haji' bersama Izzah terutamanya. Atas arahan Ustazah Rokiah('auuu!) sebab tak ingat murodif, jama', 'aksal kalimat dll..tak ingat satu patah perkataan pun dah kena tawaf satu blok! ada sekali tu disebabkan dah banyak kali kami kena tawaf dalam satu waktu kelas Arab tu, ustazah suruh kami tawaf taman mini depan kelas 3Abbas tu je.hehehe lawak sungguh ustazah ni.
Pengalaman lalu mebuatkan ku tersenyum hari ini.

3 comments:

abdul hayyi said...

Allah yusahhil 'alaik.... :)

bang_gugar said...

salam,

Allah Yashfik..

dugaan masa preksa.. biasa la..
yg pnting kita tak ptus semangat..

hehehehe

insya Allah bittaufiq wannajah

(",)

Cahaya Mata Kemuliaan Agama said...

hayyi-->thanx:)

bang_gugar-->betul tu..mungkin dugaan nak exam. mujur skali tu je:)

.I ♥ Khat.




Grab A Button