CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

11 September 2010

2 Syawal 1431H

Sayu sangat hati petang tadi. Kira-kira dalam pukul 4 petang aku dapat berita kematian Nik Hafreez Affiq bin Mohd Ghazali. Dinda Teha yang sms.. Allah, lemah rasa..Masa tu sedang beraya di rumah Acik, ibu saudaraku. Tiba-tiba aku jadi agak pendiam. Biasanya aku yang riuh rendah.. Sangat terkejut dengan berita tersebut. Aku terus reply sms Teha bertanyakan adakah yang meninggal tu Nik Hafreez yang punyai ciri-ciri itu..ini.. Teha diam tak berbalas. Aku sms pula adik arwah. Teha kata adik arwah pegang handset arwah. Bila dial number yang Teha bagi sekali dengan berita kematian tu, 'naiklah' nama Hafreez..Allah...Benarlah!

Hafreez.. Aku mula 'rapat' dengan adik ni masa bekerjasama untuk persediaan menghadapi pilihanraya kampus. Banyak juga siri-siri pertemuan aka meeting bersama. yang membuatkan kami mesra dan sangat mudah bekerjasama. Setakat ni, ucapan-ucapan takziah yang aku baca di Facebook arwah, post sahabat-sahabat, blog arwah, semuanya menyatakan kebaikan arwah..Kemesraan arwah.. Semangat juang arwah..

Lebih syahdu lagi bila aku mengenangkan arwah pergi setelah sempat melalui 30 Ramadhan!  Inilah ramadhan terakhir arwah..Merayakan juga 1 Syawal bersama keluarga dan meninggal pada hari ini.. Allah.. Meninggal pula saat sedang tidur. Tidak pasti arwah ada masalah kesihatan atau tidak.. Namun, mendengar kematian seperti itu sahaja sudah cukup membuatkan hati rasa cemburu.. Cemburu dengan pengakhiran yang begitu baik.. Allah..bangaimana pengakhiranku nanti? :'(

Aku jadi terharu apabiala beberapa temanku Su,Topek,Padil,Where,cikgu turut menghantarku.walaupun nak pergi dua minggu je tapi sebak juga.terasa seolah-olah nak pergi untuk tempoh yang lama.Oklah setakat ni dulu catatan ku ikuti sambungannya nanti...............................

Ayat-ayat terakhir arwah di blognya...

No comments:


.I ♥ Khat.





Grab A Button