CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »


Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Angel and Memorial tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

.Tetamu Istimewa.

27 August 2009

Kena berjaga-jaga

Assalamualaikum geng2 semua..Salam Ramadhan.
3 hari aku demam ni, agak lesu untuk update blog. Ada benda nak dicerita. Tapi main tak larat gitu, terbantut semuanya. Alhamdulillah, hari ni beter than semalam. Semalam aku pergi salah sebuah klinik kat Kerteh. Pesakit tak ramai sangat, dalam 3 orang je. Tapi masa menunggu nak dapat ubat....mak oi! sampai tinggal aku seorang diri tercongok kat situ, still tak dapat ubat lagi. Aku tengok pekerja diapun tak la busy sangat.


"Ubat saya dah siapke?"
Dia plak tersengeh2.. "Kak nok cepat ke?" Lepas tu tersengeh2 lagi...
Eeee geramnya, ikutkan hati nak je jawab "tak kiralah saya nak cepatke, lambat ke, kalau dah siap bagila terus. Takkan saya nak kena tanya plak!"


Tapi disebabkan ramadhan yang mulia ini dan aku malas nak hot2 kan suasana tambah pula suhu badan aku yang dah hot tu, akupun angguk je dengan seriusnya huhu... Masuk je dalam kereta, terus aku pok pek pok pek kat abang & adik yang setia menanti (tapi dalam kereta)~ Abang kata "sabar..sabar...nikan bulan puasa..."


Ok, stop kisah pasal customer service yang tak berapa nak bagus tu. Malam ni inshaAllah aku akan ke KL. Bas transnasional 11.15pm dari Dungun. Tapi bas tu dari Kuala Terengganu sebenarnya...Jadi aku agak mesti 12 lebih jugakla aku naik bas nanti... Aku tunggu kat bustop Kemasik sekali dengan Fequl. Adik aku nak ikut kali ni. Katanya nak rasa pergi KL naik bas & nak jalan2 KL. Kesian jugak dia, cuti sekolahni tak pergi mana2pun... Aku ok je. Lagipun adik aku lagi sorang ada kat Ampang Indah. Jadi bolehla tidur kat bilik sewa tu je. Aku plak akan ke rumah generasi kat Taman Melewar tu. Alhamdulillah. Senang plak rasa sekarang ni kalau nak pergi KL sendiri.. Adik ada, sahabat2 ada, rumah ada... hehehe. Kalau rumah tak adapun, boleh menumpang secara suka hatinya kat kampus tu..junior2 kan ramai... hahaha.. sahabat2 yang masih study pun ramai lagi.. tak gitu? :)


Tapi, disebabkan kami sampai pepagi buta nanti, jadi eloklah kami menumpang rumah generasi saja. Tengku, nantikan kedatangan kami!!!( yang bakal menyusahkan anda ini. hehehehe~)

Ohye, lately, rumah aku ni macam2 berlaku. Takut plak rasa. Rasa dah tak selamat anymore. 2 hari lepas ada orang pecah masuk kat bahagian dapur mak aku, kat sinki. Boleh plak dia lalu celah tu & patah2kan papan kayu tu. Dia curi barang2 & sebungkus duit syiling. Yang lain, tak ada yang hilang. Aku bersyukur sangat sebab dia tak masuk dalam rumah huhuh~ Rumah aku dengan kedai bersambung kut dapur... Jadi memang kalau dah masuk kedai, terus boleh masuk dalam rumahlah huhu~. Dianggarkan pencuri tu pecah masuk dalam 10pagi gitu. Masa tu, memang seluruh penghuni rumah ni tidur dengan lenanya lah huhu~ Orang rumahni memang tidur lepas subuh. Malam, berjaga...Jadi pencuri tak bolehla curi malam2 hari....


Petang tadi plak, aku tengok tingkap mak aku tercabut & ada tersadai kat atas lantai. Tingkap rumah ni semua ada gril... Kalau nak kata tingkap tu tercabut sendiri & terjatuh, kenapa cermin2nya tak pecah? Huhu misteri sungguh. Mak lagilah terkejut & tak senang hati. Kesian mak.Bilik mak plak tu huhu risaunya aku. Aku plak nak pergi KL 2 hari ni. Tinggallah mak dengan ayahje. Abang balik kampung mertua. Kalau ada anak2, especially anak2 lelaki ni, lainlkah sikit. Ya Allah..lindungilah kami. Jauhilah kami dari anasir2 jahat perbuatan manusia...
Tiada apa yang mampu kami lakukan selain mempertingkatkan keselamatan, solat hajat & terus doa & berjaga2. huhu~ Tak sangka awal2 puasa ni dapat ujian macam ni...


Oklah, aku nak pergi bersiap. Nak bungkus lauk pauk & nasi sikit untuk sahur sampai sana nanti. Jimat kos sikit. huhu Lagipun tak rasa nak makan2 kat kedai bila sampai sana. Bimbang dengan wabak2 sekarang ni.. Makpun dengan semangatnya bekalkan ayam berempah untuk kami adik beradik & sahabat2 aku kat sana nanti. Doakan kami selamat pergi dan pulang. Doakan juga keluargaku jauh dari dugaan2 yang tak mampu kami tanggung..

No comments:


.I ♥ Khat.





Grab A Button