CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »



.Tetamu Istimewa.

13 August 2007

Persepsi


Akhir-akhir ini, aku sering mendapat tugas yang diluar kemahiranku. Terfikir sejenak sewaktu kepala ku angguk tanda bersedia menerima tugasan-tugasan yang diberikan. Entahlah, mungkin persepsi orang melihat aku ni arif dalam hal-hal sebegitu. Walhal aku masih bertatih. Terlalu banyak yang aku perlu belajar lagi. Tapi, nak cari orang dan menuntut ilmu daripada orangpun tak sempat sekarang ni. Terpaksalah aku cari mereka yang mahir, dan minta mereka yang tolong selesaikan tugas-tugas yang diberi… alhamdulillah, mereka sudi membantu. Sekalipun ada waktunya apa yang mereka hasilkan, tak seperti apa yang aku idamkan, tapi aku perlu menghargai usaha mereka. Pertolongan yang mereka curahkan.

Setiap perkara baru yang dilalui ada ilmu yang DIA nak beri.

3 comments:

CerminDiri said...

salam kehidupan,

bertukar wajah baru ke?.....seolah baru pertama kali masuk blog ni.

SoalHati said...

ye cermindiri..sy ni cepat boring skit..tu yang ubahsua:) diri snd pun terkejut bila kali kedua buka, dlm hati kata "eh, blog aku ke nih..hehehehe"

faridmw said...

salam...

betul tu... setiap yang baru itu meti susah nak dilakukan tanpa pertolongan orang yang lebih mahir dari kita... supaya kita dapat belajar dari mereka...


.I ♥ Khat.





Grab A Button