CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

.Tetamu Istimewa.

19 July 2007

"DEBARAN 26 GADIS MENANTI 22JULAI"

Geram tak terkata bila tengok berita di akhbar tabloid tu.Pada aku, sengaja di”highlight”kan berita itu, dipaparkan gembar sebegitu rupa dan sebesar itu! Aku sebagai kaum wanita sendiri malu dan tersangat malu untuk melihatnya.! Apatah lagi bila kaum lelaki menatapnya? Mungkin sesetengahnya rasa seronok.. rezekilah katakan.. Lihat anak dara berpakaian macam tu! Entahlah.. rosak..rosak.. ini yang negara nak tonjolkan pada dunia. Malaysia ada model-model yang muda-muda( 15orang daripadanya adalah pelajar). Manis jelita. Kulit putih berseri. Mulus, dan lain-lain lagi. Sesiapa yang menang dalam pertandingan Miss Malaysia Model 2007 ni akan mendapat penerbangan pergi balik ke China dan wang tunai RM 5000 serta mewakili Negara pada pertandingan Miss Model of the World 2007 pada oktober depan! Mana nilai maruah wanita? Mungkin yang menyertainya itu bukanlah beragama Islam, aku kurang pasti. Seolah-olah sukar nak bezakan yang mana muslim dan yang mana tidak kerana semua berpakaian yang sama.

***teringat semasa menyertai DAKWAH PROJECT di Pahang. Kami serba salah nak menegur yang mungkar sebab tak pasti remaja wanita tu orang Islam atau tidak..

3 comments:

bang_gugar said...

salam,

ala.. nak tunjuk la mcm lagu ni kata:

siapa bilang gadis melayu tak menawan
tak menarik hati
tiada memikat..

mcm tu la jadinya..

(",)

Anak Singa said...

yang salah pastinya nampak salah. yang benar pastinya nampak benar. sesiapa yang dikurniakan hidayahNya, pasti bisa membezakannya.

CahayaMata KemuliaanAgama said...

bang_gugar siap nyanyi lagi;P

mmg makin rosaklah remaja sekrang...apa kita boleh buat??

anak singa, betul tu...selain kita doakan mrk dpt hidayah, kita kene usaha jugak utk tunjuk jalan ke arah hidayahNYA...

.I ♥ Khat.




Grab A Button